MYCKET HAR HÄNT SEN SIST

Hur svårt ska de va att komma igång och blogga liksom? Jag vill ju kunna gå tillbaka här om flera år och läsa, kolla vad vi gjort och hittade på varenda dag. De här e ju lite min dagbok liksom! :P Tanken från början va ju också att barnen även ska kunna läsa den här om 10-20 år och kolla på bilder osv :)
 
Lite kort om sista tiden då...
Först och främst har jag ÄNTLIGEN ordentligt internet hemma nu, så nu kan jag inte skylla på de mer :P Att det är därför jag inte bloggar! Haha. Har äntligen köpt ett från comhem och de funkar super!
 
Jag opererade mig för ca 6 veckor sen nu. De gick jätte bra, min första operation nånsin. Va faktiskt inte ett dugg nervös :O Jag förlitar mig väääldigt mycket på personal på sjukhus, kan va därför! De va riktigt gött att sova ju :) Guh va jag drömde massor :P haha! När jag vaknade så tänkte jag "Vad i hela helvetet har jag gjort? FAAAN så ont jag har! Jag ska absolut aldrig nånsin operera brösten!" Men sen så, gick inte tankarna så. Ska såklart operera brösten i framtiden :P Tur att smärtlindring finns och att de går över :P Haha! Jag har mått hur bra som helst efter operationen, inga konstigheter med nånting. De är skönt de! Men på den här operationen så finns de ju TYP INGA komplikationer så de är himla skönt. Därför jag valde den, hade aldrig nånsin vågat göra gastric bypass. De kan fortfarande va lite svårt att äta sakta, och inte dricka till maten. Men de att äta sakta de har med att göra att man är så stressad av barnen hela tiden. På jobbet och när barnen inte är i närheten går de hur bra som helst. Hur som helst. Såhär 6 veckor efter operation har jag gått ner 23 kg. Eller ja, de är allt allt. På 9 veckor kanske man ska säga då så har jag gått ner 23 kg. Först 3 veckor med flyt och då gick jag ner ca 10 kg. Och sen sen operation har jag gått ner 13. 13 kg på 6 veckor. Fatta vilken skillnad de känns! De är helt sjukt alltså, Man känner sig sååååå lätt, man typ flyger fram! :O Så här lite har jag inte vägt sen efter jag fick Joel. Och sakta går kilona fortfarande neråt. Ska försöka komma igång med träning nu med, har ju ett kort på actic och jag älskar ju att gymma så! På Torsdag ska jag till dietisten i Eksjö på 6-veckorskontroll, spännande!
 
De andra "stora" som har hänt sen sist... Inget roligt!
Är la typ att jag och Andreas är mitt uppe i en skiljsmässa nu och har vart i kanske 2-3 veckor nu. De är jävligt mycket som ska fixas kan jag lova när man går isär. Verkligen mer än man tror de är! Helt sjukt så mycket. Vi har hållt på med allt möjligt nu dom här veckorna och är fortfarande inte klara. Hmm! Ja, helt sjukt verkligen hur mycket det är som ska lösas och fixas på bästa sätt. Hur som helst, i stora drag. Han håller på att flytta ut, han har la flyttat allt nu nästan förutom lite små plock och alla hans kläder. Jag kommer som sagt bo kvar här i den här lägenheten, dels för att vi måste bo kvar i detta område för Joel börjar skolan här uppe nu i höst och jag vill varken byta skola eller dagis på barnen. Sen känner jag att vi har gjort så mycket själva vid lägenheten så den e så fin och fräsch och jag gillar den! De senaste vi byggde va ju liksom ett trallgolv nere på baksidan. Så vi blir kvar här, kontrakt och allt är klart nu så! Men ja, mitt sommarschema är ju lagt efter Andreas jobbtider så nu under sommaren får vi fixa ihop de så gott de går med barnen osv. Och de är vi överens om så de är inga konstigheter, skönt de! Än så länge (förhoppningsvis för alltid) kommer vi riktigt bra överens och har inte bråkat ett dugg, de är sååå skönt! Varför vi väljer att gå isär är inget jag vill skriva ut här!
 
Ja som sagt, jag är inne på min andra arbetsvecka nu. De går hur bra som helst, och jag stormtrivs verkligen på jobbet! De här kommer ge mig sån erfarenhet osv, och jag hoppas innerligt jag kan fortsätta läsa till undersköterska sen i januari igen. De är de här jag vill liksom!
 
 
De är visst några personer som är inne på min blogg varje dag såg jag! :D Kul! Vilka är ni? :)
 
Mycket text nu. Men vi hörs!
♥ Allmänt | |
Upp