SPORTER/AKTIVITETER

Usch vad trött jag är! Varför? Jag har ju fått sova hela nätterna nu i säkert över en veckas tid. Är la kanske därför :P haha! Inte van vid de :) Eller så blir jag så jävla seg av att ba sitta hemma och glo hela dagarna. Blir skit seg av de :S Hmm! Sååå trött på att gå hemma nu så de är inte klokt!
 
Igår kom Andreas hem typ tjugo i 5 :O Klockan 17 skulle han va nere på Junkarmålsskolan med Julia så skulle hon få gå på familjegymnastik för första gången! :D Hon tyckte de va sååå himla kul! Inte rädd för nånting. haha. En riktig liten apa! :D Jag tycker att mina barn ska gå på saker/sporter som dom själva vill och är intresserade av. Dom får gärna hålla på med 300 saker om dom vill de och vi har råd med de! Hellre de än att dom blir innesittande datanördar eller nått. De skulle jag aldrig acceptera! Och så är de jättenyttigt att gå på saker, på gympa får de ju träna motorik, balans, och som på alla saker så får de lära sig att visa respekt för andra genom att stå och vänta på sin tur, stå i kö och massa sånt! Ansvar, plocka undan efter sig osv! Hur bra som helst!
 
Jag lämnade Joel här uppe på sin gympa klockan 17 också!
 
När alla hade kommit hem vid typ halv 7 så drog jag och tränade! :) Så fick Andreas ta hand om kvällssysslorna och lägga barnen. Fy vad skönt att slippa göra de en gång! När jag kom hem så låg alla och sov :D Hur jävla skönt som helst! Bara ta en lång och varm dusch i lugn och ro och slå ner sin röv i soffan framför tv:n till klockan 23!
 
 
På tal om detta med sporter/aktiviteter igen....
En gång fick jag höra "Men hur mkt ska Joel hålla på med och göra" typ. Men åter igen! Dom får göra de dom själva vill, är intresserade av och så mkt vi har råd med! De finns la inget negativt att va aktiv och träna? :O Som sagt, mkt hellre de än att dom sitter inne hela dagarna och spelar tv-spel/dator eller nått skit. Nä fy! Och dom generna finns ju tyvärr hos Joel och jag tänker göra allt för att han inte ska ärva dom! Simskola går Joel på och de kan jag säga att jag önskar han började på tidigare nästan. De är sååå nyttigt och en självklarhet för mig! Jag har aldrig gått på de och kan fortfarande inte än idag ens gå under vattnet utan att hålla för nästan! Åker inga rutshikanor eller nånting för jag är "rädd" för vatten. Jag kan simma, men inte mer! Mamma har sagt "De räcker med de ni lär er i skolan och går till badhusen" Tydligen har de inte gjort de för mig! Så Julia har jag ställt i kö till simskola från Augusti nästa år och hoppas hon får en plats då! Då är hon nästan 3 år och de blir nog lagom att börja då..
 
Joel går på fotboll också ju. Nu är de uppehåll! De va han själv som ville börja på de , alla kompisar började på de på dagis i våras och då ville han med! :D Han tycker de är rolig fast han har lite svårt att koncentera sig på de han ska än :P Roligare att leka och busa med dagis kompisarna! :) Vi får se, han får hålla på med de så länge han själv vill och är intresserad! De är hans val liksom! Nu när de är uppehåll från fotbollen så kommer han gå på gympan, vilket han också tycker är hur kul som helst! :D Han har tjatat hela förra veckan om när de är måndag igen och när de är gympa igen! :D
 
Julia har som sagt börjat på gympa nu och älskar de redan efter en gång! :D Och så simskola från och med nästa år. Sen får vi se vad hon vill göra! :D Jag hoppas ju hon blir en liten häst tjej! ;) Så jag får ta upp mitt intresse igen! :D Skulle va så mysigt! Men jag tvingar henne absolut inte till nånting. Aldrig! Valet är hennes! Hon verkar tycka de är lite halv mysigt med hästar fast hon är rädd ibland och ibland rätt på ba! :D Olika de där :P Gammelfarmors hästar börjar hon bli mindre och mindre rädd för nu! :D Synd de inte går att rida på dom! Eller går de? :O De måste jag fråga nästa gång!
 
Säg till om ni vill komma på tupperware party på söndag klockan 12 :D
♥ Allmänt | |
Upp